Joanne en Joryn op ontdekkingsreis door Azie

De wereld onder water en de wereld boven water

Dag trouwe lezers!

Daar zijn we weer! Allereerst willen we weer even zeggen dat we jullie reacties allemaal erg leuk vinden! Ga zo door:)

Waar waren we gebleven? Het duiken! De reis er naar toe was weer een hele belevenis. Zondagavond vertrokken we met de nachtbus naar een haven waar de boot naar Koh Tao zou gaan. Normaliter is een nachtbus uitgerust met soort van bedjes, maar dit keer mochten we gewoon in stoelen slapen. Wat uiteraard niet lukt. Tot overmaat van ramp werden we om 3 uur 's nachts al in de haven gedropt en moesten we tot 7 uur wachten op de boot. Gelukkig waren we met een groep van 10 Nederlanders, wat voor de nodige gezelligheid zorgde. We hadden namelijk met Nadine en Lisa afgesproken om te duiken en Hanneke had zich daarbij ook aangesloten, samen met haar vriendin Willemijn, maar zij ging niet duiken. De laatste twee dames hadden we trouwens in Laos leren kennen. Erg gezellig met zn 6e! Maar goed, even terug naar de reis, gelukkig kwam de boot op tijd en waren we om 10 uur in ons resort op Koh Tao. Helaas was resort een groot woord, maar we hadden kamertjes naast elkaar met balkonnetjes, dus dat was leuk. Vooral in de avonden:).

De duikcursus begon eind van de maandagmiddag met een leuke duikfilm. Ook moesten we heuse studieboeken aanschaffen om de nodige theorie tot ons te nemen. De volgende dag hadden we namelijk een echte les in een klaslokaal. Lang geleden! 's Middags gingen we voor het eerst duiken in het zwembad. Niet echt duiken natuurlijk, maar voornamelijk leren ademen en oefeningen doen met je duikbril en je flippers e.d.:). Best lastig hoor! De volgende dag gingen we al voor het eerst in zee duiken! Een kleine duik tot 5 meter en ook weer een paar oefeningen. De laatste twee dagen hebben we 2 duiken per dag gemaakt en de laatste twee keren tot 18 meter. Echt heel leuk om de onderwaterwereld te zien! Allemaal mooie gekleurde vissen die om je heen zwemmen en niet bang voor je zijn, schildpadden en koraal. Prachtig! We hebben trouwens ook een tentamen moeten maken en zijn geslaagd dus we hebben onze Open Water gehaald! Leuk om gedaan te hebben! Misschien gaan we in Maleisie nog wel een duik maken.

Na het duiken hebben we afscheid genomen van alle meiden en zijn wij doorgegaan naar Krabi. Daar hebben we lekker op het strand gelegen en weer een wandeling gemaakt. Een hele heftige, want we moesten echt met touwen langs de rotsen klimmen. Uiteindelijk kwamen we echt bij een prachtig bergmeer aan, omgeven door rotsen.

De volgende bestemming was het eiland Koh Lanta. Helaas was het weer niet erg goed en hebben we er alleen op een scooter rondgereden een dag. Was ondanks het weer een mooi eiland. Dit eiland was trouwens in 2004 ook getroffen door de Tsunami en daarom waren er allemaal bordjes met vluchtroute enzo.

Na Koh Lanta was het alweer tijd voor Maleisie! We zijn eerst naar het eiland Langkawi gegaan. Eigenlijk wilden we voornamelijk gaan relaxen op het strand, maar helaas was het weer daar ook niet geweldig. Ze zeggen hier dat het regenseizoen 2 maanden te vroeg is begonnen. Een beetje jammer, maar daarom zijn we maar weer met een scooter aan de slag gegaan. Langkawi was ook weer een mooi eiland! We zijn in een leuke stoeltjeslift geweest de berg op. Lekker makkelijk! Maleisie (en Zuid-Thailand) is trouwens erg islamitisch. Moesten we weer even aan wennen, want in de andere landen zagen we vooral monniken natuurlijk.

Gisteren zijn we in Penang aangekomen en hebben vandaag de stad Georgetown bekeken. Erg leuke stad en de zon scheen! De stad heeft zowel Britse, als Chinese, Indische en Maleisische invloeden. Weer eens wat anders! Morgen gaan we naar Cameron Highlands. Schijnt heel mooi te zijn dus we zijn benieuwd!

Nog maar 2 weken te gaan en dan zijn we weer thuis. We hebben er een beetje gemengde gevoelens over, maar we hebben ook wel erg veel zin om onze familie en vriend(en) te zien:).

Tot snel!

Jorijke en Henk

Gaaaaaaf!

Joanne en Joryn

Ja he Rijkje?
Even een bericht aan iedereen: foto's komen later! Internetcafe gaat dicht!

Janette

Niks gemerkt van die aanslag ergens in Zuid-Thailand?
(Yala) http://www.nu.nl/buitenland/2776885/doden-bomaanslagen-zuid-thailand.html

Geniet er nog ff van!!

Karin

Geweldig om jullie verhalen te lezen, maar wat is de tijd snel gegaan, nog maar 2 weken! Ben ik ook al weer ruim 2 maanden terug bij HOB? Geniet er nog even van!!

Aly en Jaco

Nou weer heel wat beleefd en dat met (alleen) diploma A:-). Nog heel veel plezier dames. We kijken live naar jullie uit!

Freya

Haaa Dames!

Klinkt weer super zeg, volgens mij kunnen jullie nog wel even doorgaan ;) Ik heb iig heel veel zin je weer te zien Joanne, dan gaan we snel gezellig met zn 4tjes op stap!'

Dikke kus!

Martine

Lieve meiden,

Fijn om weer wat te lezen!!:)
Geniet van de laatste weken!

liefs xx

Elsbeth

Hallo allebei!
Gave verhalen weer!
Geniet er nog even van!
Tot snel!!

Liefs Xx

JuliJan-PetrAnouk

Super om jullie belevenissen allemaal weer te lezen. Geniet er nog maar even van. Hopen dat het de laatste twee weken heel mooi weer wordt! Maar ik begrijp dat jullie toch al veelste bruin zijn;) Tot snel, x

Danielle

Klinkt erg goed allemaal! Heerlijk! Lijkt me doodeng hoor, duiken, maar wel erg mooi! En idd nog minder dan 2 weekjes voordat jullie eindelijk weer terugkomen :) Geniet er nog maar even van! Tot snel xxx

mama

ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en ook wel blij Joanne dat je weer terug komt. nog even goed op jezelf passen xxx