Joanne en Joryn op ontdekkingsreis door Azie

Van Gelukkig Nieuwjaar tot het echte camping gevoel

Hallo!

Door enig aandringen van bepaalde personen, hier weer een nieuw verhaal. We beginnen waar we gebleven waren.

Na het plaatsje Dalat te hebben bezocht, zijn we doorgegaan naar Nha Trang. Lekker weer een plaatsje aan het strand met mooi weer. We waren bang dat veel hotels zouden volzitten door TET, maar dat viel mee. Wel gelijk een ticket geboekt naar Hoi An, omdat we hoorden dat alles anders vol zou zitten. In Nha Trang zijn we in totaal 4 dagen geweest en daar hebben we ook Vietnamees Nieuwjaar gevierd. Was erg bijzonder! De hele stad was in rep en roer en iedereen verzamelde zich aan het eind van de avond op het strand. Dat alleen al was bijzonder; sta je daar in je zomerkleren op het strand tussen de Vietnamezen te wachten op wat er gebeuren gaat. Om 00.00 uur werd er vuurwerk afgestoken zoals je dat in Nederland niet zou zien. 20 minuten lang werd er vanaf 2 boten in zee vuurwerk afgestoken. Heel erg mooi! Na het vuurwerk liep iedereen weer richting stad. Wij vroegen ons af of er nog een feestje kwam, maar iedereen ging gewoon naar huis... Aparte mensen die Vietnamezen:). Wat we verder nog in Nha Trang gedaan hebben is een boottocht, gesnorkeld, naar een spa geweest met een modderbad, de stad bekeken en gewoon heerlijk op het strand gelegen. We beginnen het niets doen al aardig te leren! Met de nachtbus zijn we naar Hoi An gegaan. De nachtbus alleen was al een ervaring op zich! Wij moesten helemaal achterin liggen op 2 bedjes in een rij van 5. Waarschijnlijk omdat we het minst hadden betaald. Die andere 3 bedden werden verdeeld over 4 mensen, waardoor we lekker krap lagen. Eenmaal aangekomen in Hoi An waren we dat al snel vergeten. Wat een leuk stadje! In verhouding best wel schoon en netjes in vergelijking tot andere steden in Vietnam. Je kunt wel zien dat de Franzen daar invloed op hebben gehad. Allemaal lampionnen en gele huisje. Wat je daar ook hebt is honderden kledingmakers. Wij konden ons dus niet inhouden en hebben allebei een jurkje laten maken. In Hoi An hebben we ook met een scooter de omgeving verkend en heb ik (Joryn) zelfs scooter leren rijden. Wist ik veel dat het zo makkelijk was. Verder hebben we My Son bekeken (tempel ruines) en hebben we de Marble Mountains beklommen. Wij waren erg blij met onze bergschoenen, maar de Vietnamezen vonden het nogal grappig. Constant werden we aangestaard en zelfs uitgelachen. Wij lachten uiteindelijk het laatst, want de Vietnameze vrouwtjes beklommen gewoon met hakken de bergen, die ze vervolgens uiteindelijk maar uitdeden. De beklimming was het uitzicht vanaf de bergen zeker waard. Vietnam is mooi! Op vrijdag zijn we naar Hanoi gevlogen, waar de kou om ons de oren vloog. Wat is dat wennen zeg van 30 naar 15 graden. Gelukkig wisten we dat dit zou komen en hebben wel wat warme kleren mee:). Tocht voelt het alsof je op de camping bent en ondanks het slechte weer toch met klamme kleren naar buiten moet.

Vanuit Hanoi gaan we een tocht naar Sapa doen en zijn we vandaag voor 2 dagen naar Ninh Binh gegaan. Eigenlijk wilden we naar Halong Bay, maar door de kou zien we 2 dagen en overnachting op een boot niet zo zitten! We zijn benieuwd naar de omgeving hier, schijnt erg mooi te zijn! Maar daarover horen jullie later meer. In Hanoi zijn we trouwens nog naar het Mausuleum van Ho Chi Minh geweest. We hebben zelfs zijn lijk kunnen zien, die door veel Vietnamezen soort van wordt vereerd. Echt bizar om te zien.

Zo dit was globaal wat we ongeveer hebben beleefd. We ontmoeten ontzettend veel mensen en dat is heel leuk en gezellig, want daar gaan we vaak wat mee eten of de stad bekijken. We hebben zelf een Zeeuwse mevrouw uit Terneuzen ontmoet. Wat is de wereld toch klein.

Tot de volgende keer!

Gerco

Duurt ff, maar dan heb je ook wat!

Jaco

Mooi verhaal!! Op naar de volgende. Ja ja jullie zijn ook het bekijken waard:-)!

Renee T.

Klinkt alsof jullie het nog super naar jullie zin hebben daar! super tof allemaal!!!

liefs

fam Engberts

Hoi Joryn, wat een belevenis, al die vreemde landen, en wat al een mooie foto"s heb je. om jaloers op te worden. op dit moment sneeuwt het in Emmen, koud hoor. het gaat behoorlijk vriezen zeggen ze.
groeten Jan en Annite

Anneke T.

Nou,leuk allemaal hoor. Nu je daar toch bent moet je absoluut ho chi pin niet missen hoor,echt de moeite waard!
Hier sneeuw het nu,dus hebben wij ook wat, en morgen is het weer maandag ook niet gek dacht ik.

Alice

Hoi Joryn en Joanne,
Wat een lekker uitgebreid verhaal weer! Jullie zijn echt lekker aan het genieten, zie ik!!! Wat een mooie foto's ook weer. Zo'n heel ander landschap dan je wel kent, fantastisch!
Nu dus weer een trui en een broek aan.. Goed dat jullie al veel aan het strand hebben gezeten dus ;)
Geniet nog lekker verder!! Groetjes, Alice

Geerke

Hey! Super leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Jaloers makend! Geniet ervan, xx Geerke

Barrie

Vanwege de kou zien jullie dat niet zitten?
15gr?
Hoezo koud!

Marieke

Enjoy!! xxx

Laura

Haha zij zijn echt niet de enige die lachen om de bergschoenen;) Enne ben je Nederlander of niet, hoezo eerste klas reizen als tweede klas goedkoper is:p Dat je dan krap ligt, je hebt toch zeker 50 cent bespaart haha In ieder geval leuk om weer een verhaal te lezen en ben benieuwd naar jullie jurkjes! xx

Martine

Leuk om weer een verhaaltje te lezen!:)
Hier is het nu heel koud! Het vriest en sneeuwt!

Liefs xxx

roeliene

leuk leuk leuk!
beetje modderbaden, spa's en stranden bezoeken! zo zou ik het reizen ook wel zien zitten.
leuk om te volgen.

Elsbeth

haha wie het laatst lacht, lacht het .... ;)!!
Volgende keer ga ik mee!! Hier is het (mijn) gevoelstempratuur -10 !!
Geniet ervan meiden!! Op naar het volgende verhaal!!
xxx